سبز نوشت

یادداشت هایی با موضوع جامعه و محیط زیست

یادداشت هایی با موضوع جامعه و محیط زیست

سبز نوشت

دفتری که پیش روی دارید، تلاشی جامعه‌شناختی برای پرداختن به موضوعات و مسائل محیط‌زیستی ایران است. قدمی کوچک با هدف افزایش این آگاهی و باور که مشکلات و مسائل محیط‌زیستی، نتیجه رفتارهای اجتماعی‌اند، به خاطر تاثیرشان بر انسان‌ها و سایر گونه‌ها چالش برانگیز هستند، در نتیجه حل‌شان به سعی اجتماعی نیاز دارد.

ضیافت پیچ امین الدوله

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۴ ب.ظ


اردیبهشت وخرداد، مهمانی باشکوهی در پیچ امین الدوله برپا می‌شود. غوغاست. مثل کاروانال‌ی خوشبو و خوش‌رنگ و خوشمزه. پر از مهمان‌های ریزه میزه.

من تهران و پیچ امین الدوله‌اش را نمی‌شناسم و نمی‌دانم آیا بهار و جغرافیای آنجا، پر مهمانی هست یا نه. اصلا به من چه مربوط است؟! من درباره پیچ امین الدوله حیاط خانه‌مان حرف می‌زنم. گیاهی که معروف است، علی خان امین الدوله، صدراعظم مظفرالدین شاه اولین بار به ایران آورد و در باغ امین الدوله کاشت. از آن گیاه‌های مهمان نواز است. کم توقع است و فقط راهی می‌خواهد تا پیچ پیچان بدود. دوستش دارم. زنبورها هم عاشقش هستند. نه اینکه سفره‌‌اش همیشه پهن است و در خانه‌اش همیشه باز، پر رفت و آمد است. مثل کافی‌شاپ حشرات می‌ماند. زنبورها تقریبا 20 روزی اواسط اردیبهشت و اوایل خرداد اطراق می‌کنند و محموله‌های گرده‌ها را بارگیری می‌کنند. عجیب سر و صدا می‌شود حیاط‌مان. ولی هر کس به وظیفه خود عمل می‌کند و کسی کسی را نمی‌آزارد. پیچ امین الدوله سرو می‌کند، زنبورها گیلاس‌های گرده‌ را می‌نوشند و ما هم تماشای‌شان می‌کنیم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۱
سحر جعفرصالحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی